Lüks Gemide Hantavirüs Salgını: Milyonerlerin Seyahati Tehlikeye Girdi
Arjantin'in en güney noktalarından biri olan Ushuaia'dan yola çıkan MV Hondius isimli lüks gemide, hantavirüs vakaları ortaya çıktı. Cape Verde yönüne ilerleyen bu gemide, Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) yaptığı açıklamalara göre şu ana kadar üç kişi hayatını kaybetti. Ayrıca, bir hastanın Güney Afrika'da yoğun bakımda tedavi altında olduğu ve laboratuvar incelemesi beklenen beş şüpheli vaka bulunduğu bildirildi. Hayatını kaybeden yolcuların çoğunluğunun gemideki yaşlı bireyler arasında olduğu tespit edildi. Cansız bedenlerden biri Saint Helena Adası'na ulaştırılırken, diğerinin ise Güney Afrika'da hayatını kaybeden eşi olduğu öğrenildi. Salgının yayılmasını kontrol altına almak için yetkililer yoğun çaba harcıyor. Gemide toplamda yaklaşık 240 kişi bulunuyor…