BYD Türkiye planını değiştirdi

Çinli elektrikli araç devi BYD, Türkiye’de yeni bir fabrika kurma planlarını değiştirerek sürpriz bir karar aldı. Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikaları elektrikli araç üssü haline getirmeyi planlayan BYD, artan talebi karşılamak için yeni bir hamle yapacak.

BYD’nin Türkiye Planlarında Değişiklik

Avrupa’da satışları hızla artan BYD’nin 2024 yılının ilk çeyreğindeki satışları 4 katına çıktı. Bu satışların %38’i şarj edilebilir hibrit modellerden gerçekleşti. Hibrit model talebinin yüksek olması, Çinli devin üretim stratejisini değiştirmesine neden oldu.

Gazeteci Emre Özpeynirci’nin haberine göre, BYD Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikalarda Macaristan’ı BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi yapmayı planlıyordu.

Ancak hibrit modellere olan ilginin artmasıyla, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modeller üretileceği iddia ediliyor.

BYD ayrıca, artan talep doğrultusunda 2026 yılının ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını sunmayı planlıyor.

150 Bin Araç Kapasitesi

Otomotiv sektörünü de etkileyecek olan bu haberi paylaşan Özpeynirci’nin aktardığı bilgilere göre:

“Avrupa stratejisini güncelleyen Çinli BYD, Macaristan ve Türkiye’deki fabrikalarında sadece elektrikli araçlar değil, şarj edilebilir hibrit modeller de üreteceği iddia ediliyor.
Şubat ayında İtalya Torino’da gerçekleştirilen toplantıda, BYD’nin Macaristan’ı sadece BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi olarak düşündüğü konuşulmuştu. Ancak güncel plan, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modellerin üretileceği yönünde.

  • Manisa’daki fabrika Mart 2026’da üretime başlayacak
  • Yatırım tutarı: 1 milyar €
  • Üretim kapasitesi: 150.000 araç
  • Ar-Ge merkezi de planlar arasında

BYD’nin Avrupa’daki satışları yılın ilk çeyreğinde 4 kata çıkarken, bu satışların %38’i PHEV modellerden gerçekleşti.
Artan talep sebebiyle BYD, 2026’nın ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını da sunmayı planlıyor”

Related Posts

Türkiye’nin, ‘Büyük sessizliği’ mi yoksa ‘Büyük çaresizliği’ mi?

Ekonomiye ilişkin değerlendirmeleri yakından takip edilen eski Hazine Müsteşarı İktisatçı Mahfi Eğilmez, hayat pahalılığı karşısındaki tepkisizliği yazdı. Eğilmez, kendi adını taşıyan Web sitesinde “Büyük Sessizlik Kuramı” başlıklı yazısında …

SPK’dan kripto varlık platformlarına yönelik “rezerv kanıtı” düzenlemesi

SPK’dan kripto varlık platformlarına yönelik “rezerv kanıtı” düzenlemesi

Sürücüsüz yerli otomobilin tarihi belli oldu

SANAYİ ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, ‘İklim ve Ekonomi Sürdürülebilir Mobilite Araç ve Teknolojileri Zirvesi’ açılışında konuştu. Yerli otomobil üretimindeki yeni hedefleri açıklayan Bakan Kacır, “3 yerli otonom aracın ülkemizde …

TÜİK, mart ayı sanayi üretim verilerini açıkladı

Türkiye ekonomisinin öncü göstergelerinden biri olan sanayi üretiminde, mart ayında toparlanma sinyalleri geldi. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı verilere göre, sanayi üretimi mart ayında bir önceki aya göre %3,4, bir önceki yılın aynı …

Mevduat oranlarında yeni zirve: 1 milyon TL’nin getirisi 40 bin TL’ye yaklaştı

Merkez Bankası’nın Türk Lirası’nı desteklemek için aldığı yeni tedbirler sonrasında, mevduat faizlerinde bu hafta dikkat çeken bir artış yaşandı. Yüzde 53 ile yeni bir zirveye ulaşan mevduat oranları, 1 milyon TL’nin 32 gün içindeki getirisini 39 bin 496 TL’ye çıkardı. Bu gelişme yatırımcılar için büyük bir fırsat yarattı. İşte en yüksek faiz oranlarının hangi bankalarda sunulduğu ve 250 bin TL, 500 bin TL ve 1 milyon TL’lik yatırımların getiri oranlarının güncel durumu…

Deprem sonrası İstanbul’da kiralar uçtu: Hangi ilçede fiyatlar ne kadar?

İstanbul’da kiralık konut fiyatları nisan ayında yeniden gündeme geldi. Deprem sonrası bazı ilçelerde fiyatlar dikkat çekerken, merkez bölgeler yüksek kiralarla öne çıktı. Fay hattından uzak yerler ise geride kaldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir