Toyota elektrikli otomobillere benzinli motorlar yerleştiriyor

Toyota, otomotiv endüstrisinin trendlerini körü körüne takip etmediğini, aksine kendi yolunu çizdiğini defalarca kanıtladı. Başlangıçta elektrikli mobiliteye pek hevesli olmasa da , kısa veya orta vadede %100 elektrikli olmayı planlamadığını açıkça belirtse de, yöneticilerinin açıklamaları her zaman bu yöndeydi ve pazar trendini görerek, tamamen elektrikli modellere daha dinamik ve sistematik bir şekilde yatırım yapmaya başladı.

Ancak bu, içten yanmalı motorları tarihin çöp sepetine atmayı planladığı anlamına gelmiyor. Tam tersine, yeni nesil benzinli motorlarının elektrikli otomobillerde bile rol alması bekleniyor . Japon markasının çalışanları, geleceklerini “çoklu enerji” olarak görüyor ve politikalarını çeşitli teknolojilerin bir karışımına dayandırıyor.

Bu strateji, Mayıs 2024’te Subaru ve Mazda ile yeni nesil içten yanmalı motorlar geliştirmek için bir iş birliği duyurduklarında açıkça ortaya çıktı . Bu motorlar tüm şirketler için ortak olmayacak, ancak her biri teknolojilerini ve ortak hedeflerini paylaşarak kendi motorunu geliştirecek.

Toyota Avrupa Ürün Stratejisi ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Andrea Carlucci’ye göre, 1,5 litrelik atmosferik ve turboşarjlı motorların yanı sıra 2,0 litrelik turboşarjlı motor seçenekleri de bulunacak yeni dört silindirli motorlar daha küçük boyutlu, daha verimli ve çoğu durumda daha güçlü olacak. Saf benzinden kendi kendini şarj eden hibritlere, plug-in hibritlere ve hatta elektrikli motorlara kadar her türlü güç aktarma organında kullanılabilmeleri hedefleniyor.

Fikir paradoksal görünebilir ancak Toyota teknolojisini mümkün olduğunca çok sayıda ihtiyaca cevap verecek şekilde kullanmak istiyor. Yeni motorlar ayrıca biyoyakıtlar, e-yakıtlar veya hidrojenle çalışabilecek ve bu da esnekliklerini daha da artıracak.

Carlucci’nin yakın zamanda belirttiği gibi, asıl düşman motorların kendisi değil, “karbon”dur. Dolayısıyla Toyota için çözüm tek bir yolda değil, birçok paralel yolda yatıyor; bu, benzinli bir motorun elektrikli bir otomobilde yerini bulması anlamına gelse bile.

Toyota, esasen başlangıçta özellikle Çin’de popüler olan ve plug-in hibritlere dayanan uzun menzilli elektrikli araçlardan (EREV) bahsediyor. Uzun menzilli elektrikli araçlar her zaman elektrik motorlarıyla çalışır, ancak aynı zamanda piller boşaldığında jeneratör görevi görerek onları şarj eden bir termal motora da sahiptir.

Toyota’nın yeni benzinli motorlarının gelecekte elektrikli uygulamalarda kullanılacağı araçlar bu tür araçlar olabilir . Toyota, Çin’de bu EREV teknolojisini, Çinli ortağı GAC ile iş birliği yaparak Highlander ve Sienna modellerinde kullanıma sunmayı planlıyor.

Toyota çalışanlarının sorduğu ve stratejilerinin bir kısmını buna dayandırdıkları soru şu: Neredeyse tüm otomobil üreticileri içten yanmalı motorlar için tasarlanmış bir platformu alıp bir dereceye kadar elektriklendirmişken, neden baştan elektrikli araçlar için bir platform tasarlayıp, avantajlarından ödün vermeden bunu bir plug-in, EREV veya tam hibrit için ne kadar uyarlayabileceğimizi görmüyoruz ?

Japon şirket, özellikle başkanı Akio Toyoda’ya göre elektrikli araçların küresel pazarın %30’unu asla geçemeyeceği göz önüne alındığında, içten yanmalı motor teknolojisinin hala kat etmesi gereken uzun bir yol olduğuna inanıyor. Toyota’ya göre, seçenek çeşitliliği, müşterilerine kendilerine uygun olanı seçme özgürlüğü sağlamada kilit rol oynayacak.

Related Posts

Türk Telekom ve Turkcell’in net karları yükseldi

Türk Telekom ve Turkcell, 2025’in ikinci çeyrek finansal sonuçlarını paylaştı. Her iki şirket de abone bazlarını büyütürken, net karlarını artırmayı başardı. Türk Telekom, ikinci çeyrekte 4,9 milyar lira net kar elde ederken, Turkcell’in net karı 4,2 milyar lira olarak gerçekleşti.

Türk Telekom’dan tarihi rekor: Fiber altyapımız ve mobildeki güçlü büyüme ile 5G ve ötesi için hazırız

Teknoloji üreten ve ihraç eden Türkiye vizyonuna öncü faaliyetleriyle yön veren Türk Telekom, 2025’in ikinci çeyreğinde gelirlerini yıllık bazda yüzde 13,2 artışla 50,4 milyar TL’ye yükseltirken; sabit internet ve mobil iş kolu büyümeye öncülük etti. Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “İkinci çeyrek performansımızdan oldukça memnunuz.5G ihalesine ve sonrasındaki yayılım sürecine hazırız” dedi.

SGK’dan emeklilere faizsiz konut kredisi: İşte süreçle ilgili tüm detaylar

Yüksek kiralar ve artan hayat pahalılığı emeklileri zorlarken, SGK tarafından belirli şartları karşılayanlara faizsiz konut kredisi imkânı sunuluyor. Peki, kimler bu krediden yararlanabilir, başvuru süreci nasıl işliyor? İşte süreçle ilgili tüm detaylar…

İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran tahminini paylaştı: Yıl sonu enflasyon ve faiz ne kadar olacak?

İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran tahminini paylaştı: Yıl sonu enflasyon ve faiz ne kadar olacak?

Kent içi raylı sistem ve demir yolu araçları alım esasları düzenlendi

Kamu İhale Kurumunun Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Değişiklikle, yönetmeliğin, yabancı para birimi cinsinden teklif verilebilecek ihalelere ilişkin …

Merkez Bankası rezervlerinde tarihi zirve

Merkez Bankası rezervlerinde tarihi zirve